2020.11.8 第336回2020.11.22 第338回

2020年11月15日

2020.11.15 第337回

(English is following Japanese.)
さわやかな朝です。8名で活動しました。
開始時間が暗くなり冬が近いことを感じます。活動しているうちに明るくなってきます。
我が家は農家で、昨日はハザ架けした稲を脱穀しました。炎天下の農作業を思うと、秋の涼しさは夢のようです。1年のお米づくりが終わりホッとしています。
line_103351926891718

飲み物が残っているペットボトルは内容物を捨ててゴミ袋に回収します。持った瞬間にどれくらい残っているか検討がつきます。何でも無いことですが、こんなことも身に付いたなあとひとりで笑いました。
DSC_0007

開封していない缶ビールを発見。「さあどうしよう?」迷いますよね。私はそのままにして、回収しないことにしました。持ち主が気づいて戻ってくるかもしれません。こういう時、皆さんはどうしているのかなあ?

街が奇麗になりました。拾う物が少ないです。空き缶とかペットボトルを発見すると思わず「ありがとうございます」と言います。吸い殻はまだ多いです。吸い殻がたくさん落ちている場所を発見。この時もお礼の言葉が出ました。「ありがとうございます」と。
DSC_0008


 担当 がっきい


It's a crisp morning, and we are a group of eight.
It's getting dark at the start of the day and I can feel that
winter is coming.
It is getting brighter as we work.
My family is a farmer, and yesterday we threshed the hazed rice.
I am relieved that the year's rice production is over.

For plastic bottles with drinks left, I throw away the contents and
collect them in a garbage bag.
The moment I hold the bottle, I can examine how much is left in it.
I laughed to myself and said, "It's nothing, but I've learned to do this. ”
I find an unopened can of beer. What should I do now? I'm not sure
what to do with it.
I decided to keep it and not collect it. The owner might notice and come back. 
What do the other members do in this situation?
The city is cleaner. There is less stuff to pick up. When I find an empty
can or a plastic bottle, I say "thank you" without thinking. 
There are still a lot of cigarette butts. I found a place where a lot of
cigarette butts had fallen.
Again, I said "Thank you."

Written by Gaccky



suu61171 at 22:22│Comments(1)

この記事へのコメント

1. Posted by o   2020年11月21日 19:25
がっきいさんの感謝する気持ち、とても素晴らしいです!
私も未開封のものがあるときはそのままにして立ち去ります。。。
(悩みますが、、、)

コメントする

名前
 
  絵文字
 
 
2020.11.8 第336回2020.11.22 第338回